Content marketing czyli co?

Dużo mówi się i pisze o content marketingu, ale o co w tym tak naprawdę chodzi? I wreszcie – czy może korzystać z niego przeciętny Kowalski, który prowadzi swoją firmę? Mówiąc najprościej content marketing nagradza tych, którzy oferują swoim klientom więcej niż nachalną prezentację usług. Dziś świat stawia na unikatowe dane i profesjonalizm. Konsumenci potrafią wynagrodzić to zaufaniem i lojalnością.

Nie od wczoraj wiadomo, że ludzie uodpornili się na zwykła reklamę, mają dość ulotek, bannerów i tym podobnych atrakcji. Kiepskie gadżety też już do nikogo nie trafiają, podobne jak tanie, przewidywalne hasła reklamowe. Wystarczy chwila, aby bystry konsument zdemaskował słabość oferty. Z drugiej strony, konsumenci doceniają rzetelne, eksperckie informacje i wartościowe treści. Content marketing im to oferuje.

Zawartość rządzi

Mówiąc po polsku content marketing to marketing zawartości, treści. To rodzaj strategii, która polega na pozyskiwaniu klientów i kontrahentów poprzez dostarczanie im wartościowych informacji i treści. Założenie jest takie, że klient poszukujący konkretnych treści trafi do Ciebie, a dokładniej do Twoich porad, czy wskazówek. Twarde, użyteczne dane są przez konsumentów odbierane jako ciekawe i chętnie przekazywane innym (czyli mówiąc językiem marketerów są „szerowane”). Taki marketing jest też bardzo lubiany przez Google i dobrze wpływa na pozycjonowanie naszej strony www.Ma to przecież znaczenie! Z drugiej strony content marketing wymaga po naszej stronie nie lada pracy i przemyślanej strategii. Potrzeba na to czasu, cierpliwości i systematyczności. Nie zapomnij też o szczerym zaangażowaniu. Tworzenie treści pożądanych przez klientów to wyższa szkoła jazdy, która może uczynić z nas branżowych liderów. Tyle ile dasz od siebie tyle dostaniesz w zamian – jak to w życiu. Jeśli nie masz do tego głowy – odpuść, albo zdaj się na pomoc profesjonalistów.

Tyle możliwości, trzeba korzystać

Jak to wygląda w praktyce? Oczywiście na start nie zaczniemy pisać podręczników z danej dziedziny. W zależności jednak od rodzaju działalności powinniśmy dać naszym klientom – także tym potencjalnym, wartościowe informacje. Jeżeli produkujemy mięso, to czemu nie zaproponować przepisów z wołowiną w roli głównej? Jeżeli specjalizujemy się w doradztwie inwestycyjnym, to udostępnijmy im słowniczek pojęć, albo vademecum inwestora. Jeśli prowadzimy sklep z narzędziami zamieśćmy w sieci filmiki pokazujące, jak łatwo można samemu zrobić coś z niczego. Jakie kanały wykorzystać? Masz pole do popisu. Wartościowe porady, artykuły czy słowniczki możesz umieszczać bezpośrednio na stronie. Podobnie postępuj z filmikami. Do Twojej dyspozycji pozostaje youtube – jeśli chcesz kręcić firmowe filmiki to stwórz na nim swój kanał i regularnie uzupełniać o nowe nagrania. W rozpowszechniania treści dobrze sprawdzają się też social media – facebook, goolge+ czy twitter.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *