Jak przedstawić ofertę klientowi?

Jeżeli dbasz o wizerunek firmy, to tym bardziej zatroszcz się o odpowiednią prezentację oferty – przecież chcesz aby zainteresowała ona Twoich klientów. Nie można być ani zbyt nachalnym ani zbyt skromnym, Trzeba się wyróżnić, ale pozytywnie i w przemyślany sposób. Jak to zrobić?

Twoich klientów interesuje pewnie bardziej Twoja oferta niż Twoja firma. W końcu cała firma pracuje na to aby oferta była jak najlepsza i w pełni odpowiadała na potrzeby klientów. Pamiętaj, że nawet najlepsza oferta wymaga odpowiedniej oprawy aby się dobrze sprzedać. Ładna prezentacja oferty nie tylko przyciąga nowych klientów, ale buduje też nasz pozytywny wizerunek.

Forma w pełni kontrolowana

Bardzo ważna jest forma przedstawienia oferty – informacje na stronie to nie wszystko. Obecnie większość firm dba o to by posiadać papierowe oferty w postaci broszur, folderów, czy katalogów. Gdzie udostępnia się je klientom? Na przykład w siedzibie firmy, we własnych sklepach, na targach czy na spotkaniach z kontrahentami. Wersje pdf. katalogów warto podwiesić na stronie internetowej firmy. Dobrze zaplanuj układ materiałów, ich wygląd i zawartość. Treść musi być spójna i atrakcyjna dla oka obserwatora. Ważne jest także materiał z jakiego taki katalog będzie wykonany. Czasem nie warto oszczędzać – zwłaszcza jeżeli oferujemy produkty czy usługi z segmentu premium. W tej chwili drukarnie oferują całe mnóstwo różnych opcji – różnorodne materiały, papier, tłoczenie, zgrzewanie, zszywanie – jest z czego wybierać. Ważne jednak aby całość pasowała do ogólnego wizerunku firmy, a nie była od niego oderwana. Czasem bardziej sprawdzają się proste rozwiązania, niż nawet najbardziej wymyślne pomysły.

Treść w pełni przemyślana

Strona graficzna jest bardzo ważna – ale nie znaczy to, że można zapominać o treści. Niezależnie od tego czy katalog ma 6 czy 60 stron trzeba dołożyć starań aby zawierał komunikatywne, poprawne stylistycznie, ortograficznie i interpunkcyjne treści. Unikajmy długich zdań, czy skomplikowanych wyrażeń, ukwieconych zwrotów lub też wymyślnych, przekombinowanych metafor. Język oferty powinien być optymistyczny, prosty i łatwy w odbiorze. Oczywiście musimy zadbać o to, aby uwypuklić zalety i wszelkie walory naszej oferty. Możemy nawet zamieścić je w osobnych boksach, chmurkach czy ramkach. Przygotowując treść oferty warto podkreślić, że została ona stworzona z myślą o klientach ich potrzebach, przez najwyższej klasy specjalistów. Nie bójmy się chwalić nowymi technologiami, czy zespołem ekspertów. Jeśli w ofercie znajduje się nowa linii produktów to musi ona zostać wyróżniona. Warto postawić na krótkie, treściwe komunikaty, niech poszczególne partie tekstów będą od siebie oddzielone, unikajmy zbicia długich teksów na jednej stronie – nikt tego nie przeczyta.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *