Marketing w pigułce czyli wizytówka

Niby prosta rzecz, a czasem sprawia tyle problemów. Wizytówki. Temat rzeka a zarazem udręka wielu przedsiębiorców lub kwestia którą nikt nie zaprząta sobie głowy. To błąd! Wizytówki pracownicze są ważniejsze niż myślisz! Dlaczego? Bo są chodzącą reklamą Twojej firmy i być może jedynym, co Twój rozmówca wyniesie ze spotkania.

Trudno zrobić dobrą wizytówkę. Musi mieć rozsądne wymiary, być atrakcyjna, ale nie dziwaczna i nieść ze sobą wszystkie ważne informacje. Wizytówka powinna być stałym elementem uposażenia pracowników – zwłaszcza tych ,którzy mają kontakty z kontrahentami bądź klientami. Jak sprawić aby nikt nie wyrzucił jej zaraz po spotkaniu?

Pomysł na wysłannika

Bardzo ważny – jeśli nie najważniejszy jest pomysł na wizytówkę. Musisz dobrać jej charakter do typu działalności jaką się zajmujesz. Jeżeli prowadzisz firmę rachunkową czy firmę świadczącą usługi doradztwa biznesowego przydadzą się pewnie proste, eleganckie formy. Warto zagrać tu jakością papieru, jego grubością, fakturą czy specjalnymi tłoczeniami. Dla drukarni nie ma właściwie rzeczy nie do zrobienia, są jednak rzeczy droższe i tańsze w produkcji. Dla dobrego wrażenia nie warto jednak oszczędzać na materiałach. Jeśli firma zajmuje się czymś bardziej nietypowym np. sprzedaje artykuły dla zwierząt może warto rozważyć zastosowanie mniej standardowych rozwiązań? Np. wizytówki w kształcie kota? Jeśli produkujemy kawę to może wizytówki pachnące świeżo zmielonymi ziarnami kawy? Jeśli projektujemy mieszkania to może na odwrocie dać schematyczny rzut mieszkania? Swojego czasu hitem były także transparentne przezroczyste wizytówki. Wizytówka nie powinna jednak sprawiać nabywcy kłopotu – dlatego warto aby nie przyjmowała ona za wielkich wymiarów z drugiej strony bardzo małe wizytówki będą po prostu nieczytelne.

Bo liczy się i wygląd i treść

Ważne, aby świetny pomysł szedł w parze z rzetelnym wykonaniem. Na tak małej powierzchni każda niedoróbka będzie bardzo widoczna i nieprzyjemna dla oka. Wizytówka to nasze świadectwo, nasz „wysłannik”. Dobra wizytówka komunikuje szacunek dla osoby której ją dajemy. Zatroszczmy się zatem o przemyślany, spójny z identyfikacją wizualną firmy projekt graficzny. Wizytówka nie może być przecież oderwanym od reszty gadżetem, ale płynnie wpasowywać się we wszystkie materiały graficzne firmy. Harmonia jest doceniana przez ludzkie oko, ułatwia też zapamiętanie firmy. Dbając o grafikę pamiętajmy o tekście. Nie wolno upychać na wizytówce wielu niepotrzebnych danych. Żelazna lista to: nazwa firmy, imię, nazwisko i stanowisko danej osoby, telefony kontaktowy, mail, adres. Mało kiedy potrzeba nam więcej. Ważne aby dopilnować, żeby w projekcie nie było litrówek, zbędnych przecinków, o błędach ortograficznych nie wspominając. Nic nie wygląda gorzej, niż ręcznie poprawiana treść na całkiem ładniej wizytówce.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *