Opakowań czar

Jeżeli jesteś producentem produktów albo sprzedawcą to dobrze wiesz, jak duże znaczenie ma opakowanie. Nie ma się co oszukiwać – kupujemy oczami, a to co ładne przyciąga wzrok i szybciej sprawia, że ręka sięgnie do portfela. Aby sprzedać produkt nie wystarczą same tylko jego walory. To co jest na zewnątrz jest równie ważne, czasem nawet ważniejsze.

Kolorowe, plastikowe, bombastyczne, albo skromne, eko i wyciszone lub jeszcze inne. Tyle opakowań, ile potrzeb. A tych przybywa, bo innych opakowań oczekują klienci z wyżej półki, a innych ci którzy liczą się z każdym groszem. Do tego dochodzą kwestie logistyczne – przecież opakowania nie mogą być zbyt delikatne aby się nie zepsuć, nie powinny być też zbyt nieforemne aby było je łatwo transportować. Opakowanie służy nie tylko zabezpieczeniu towaru ale także celom sprzedażowym. Dlatego trzeba poświęcić mu należytą uwagę.

Eko, babcinne – jakie chcesz

W co opakować nasz produkt? To już zależy co sprzedajemy. Nie możemy jednak ignorować marketingowego znaczenia opakowań. Powinno ono być spójne z „duszą produktu”. Jeżeli oferujemy tanie produkty i jako takie je promujemy, to opakowanie powinno być ładne i estetyczne, ale nie powinno też pochłaniać znacznych kosztów. Dlatego będzie ono raczej wykonane z tańszych materiałów, skromniejsze. W przypadku produktów fit czy eko, warto postawić na naturalne, szorstkie materiały. Przy przetworach stylizowanych na babcinne niezbędne będą małe słoiczki z pokrywkami z serwetką. Pole do popisu mają ci producenci, którzy oferują produkty z segmentu premium. Tu można popisać się nie tylko jakością opakowań, ale także ich designem, wyglądem, zapachem, kolorem. Opakowania produktów z wyższej półki powinny od razu wskazywać na ich wyjątkowość, ekskluzywność.

Na błysk i na mat

Jak zaakcentować wyjątkowość produktu i podkreślić fakt, że są one przeznaczone dla klientów z pokaźnym portfelem? Na pewno warto podkreślić wagę kolorów. Jako eleganckie postrzegamy ciemne kolory – brąz, granat, czerń, ale także kolor biały – w odpowiedniej oprawie. W cenie jest zarówno matowość jak i połysk – byle były zrobione ze smakiem. Trzeba zauważyć, że istotna jest także waga – to co cięższe automatycznie postrzegamy jako bardziej wartościowe. Dlatego np. szklane opakowania sprawiają wrażenie bardziej cennych. Projekt graficzny opakowania powinna przygotować doświadczona osoba z wysokorozwiniętym zmysłem estetycznym. Kolejna rzecz to tzw. drugie opakowanie – czyli siatki czy torby w jakie sprzedawca pakuje klientowi produkt Nie może być tak, że ładny, ekskluzywnie zapakowany produkt pakujemy do nijakiej torby. Torby w sklepie – w zależności od gabarytów produktów powinny występować w różnych rozmiarach i być spójne z marką firmy.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *