Twoja marka – jak o nią zadbać

Twoja firma jest zwykle Twoją marką. Jak o nią dbać? Co robić aby przypadła do gustu klientom? Jak reklamować, to z głową. Projekty graficzne, strona www – wszystko musi się ze wszystkim zgrać i jeszcze przyciągnąć wzrok konsumentów. Kilka praktycznych porad może znacznie ułatwić Tobie zarządzanie marką.

Coca cola, Nike, Nestle – to marki warte miliardy. Często wartość produktu w dużej mierze warunkowana jest jej siłą samej marki. Dlatego też tak ważne jest zatroszczenie się o markę, którą posiadasz. Kilka dobrych decyzji może znacząco poprawić Twoją skuteczność biznesową. Nie wierzysz? Wystarczy sprawdzić i wybrać takie kategorie działań, które będą najlepsze w Twoim wypadku.

Wizualnie musi grać

Zadbaj o identyfikację wizualną Twojej firmy. Wszystkie projekty graficzne, które dotyczą tego obszaru powinny być przemyślane i dopracowane. W końcu logo Twojej firmy będzie towarzyszyło jej jeszcze przez długi czas. Warto zaproponować swoim klientom oryginalne, charakterystyczne materiały współgrające z ogólnym wizerunkiem marki. Wszystkie materiały promocyjne powinny być dobrze przemyślane i atrakcyjne pod względem graficznym. Nie może być tak, że ulotka reklamująca nasze produkty wygląda tak, jakby zrobił ją uczeń w paintcie. Dobry grafik w połączeniu z wyszkolonym copywriterem będą w stanie w rozsądnym czasie stworzyć nam produkt wysokiej jakości, zgodny ze standardami XXI wieku.

Na stronie internetowej będzie nowocześnie

Twoja marka musi być widoczna w sieci. Własna strona internetowa nikogo już nie zachwyca, to standard. Aby wyróżnić się na tle konkurencji należy za to zwrócić uwagę na jej zawartość i znów- warstwę graficzną. Przeładowane treścią strony są zdecydowanie passe. Dziś stawia się na strony responsywne, czyli takie, które automatycznie (i nie psując treści oraz układu graficznego) dopasowują się do przekątnej ekranu na którym są wyświetlane. Zadbaj o to aby na stronie eksponować wszystkie zalety produktu (lub przynajmniej wybrane, kluczowe atuty). Niech strona zachęci klientów do zakupu bądź skontaktowania się z Twoimi konsultantami.

Promocje na miarę każdej kieszeni

Teraz kilka słów o innych sposobach na pielęgnowanie marki. Można pomyśleć o eventach, akcjach promocyjnych czy wspólną akcją promocyjną prowadzoną we współpracy z inną marką. Trzeba tylko odpowiedzieć sobie na pytanie co chcemy osiągnąć (wzrost rozpoznawalności? Wzrost sprzedaży? Etc.) i jakim budżetem dysponujemy. To bardzo ważne bowiem zrobić można w zasadzie wszystko – pytanie tylko czy mamy na to środki finansowe. Kampanie promocyjne i wszelkie inne ruchy marketingowe należy prowadzić tylko wówczas, gdy możemy sobie pozwolić na ich finansowanie. Jeśli środków brak – warto zmienić plany niż ryzykować iż taka niedopłacona kampania spali na panewce.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *