Marketing własny o co chodzi?

Coraz częściej słyszymy o tym, że na rynku pracy pełnimy rolę produktu, marki, którą trzeba wypromować. Niezależnie od tego czy nam się to podoba czy nie rektuterzy oceniają nas pod kątem przydatności do pracy. Jak zaprezentować się im w najbardziej efektywny sposób? Oto kilka porad jak stworzyć własny wizerunek.

Na początek zacznijmy od podstaw – nasz wizerunek musi być prawdziwy. Kłamstwo ma krótkie nogi a kiedy ktoś odkryje nasze przeinaczenia to będzie wstyd i nici z nowej pracy. Dlatego – nie kłamiemy, nie ściemniamy, tylko eksponujemy co w nas najlepsze. Tak samo jak w reklamie – liczy się prawda i jej ładne opakowanie. Ruszajmy zatem!

Wizerunek w sieci ważny, jak ten realny

Tak jak firmy dbają o swój wizerunek w sieci tak zrób to Ty. Twój profil na facebooku to Twoja wizytówka, Nawet jeśli ograniczysz widoczność postów (jest to wskazane) to część rzeczy np. awatar i zdjęcie w tle będzie widoczne dla innych. Jeżeli starasz się o posadę księgowej w renomowanej, poważnej instytucje to zdjęcie z ostatniej imprezy na której zataczasz się z kolegą będzie raczej zniechęcało rekrutera. A szkoda. Dlatego też warto postawić na klasyczne zdjęcia a przynajmniej takie, które nie będą nas kompromitować. Teraz social media dla profesjonalistów. GoldenLine i Linkedin – tu możesz zaistnieć, poznać ludzi z branży i pochwalić się umiejętnościami. To tutaj też toczą się procesy rekrutacyjne – nie wszystkie, ale część na pewno tak. Nie musisz wyjawiać o sobie wszystkich informacji – ich odpowiednie dozowanie może zaintrygować rekrutera. Warto trzymać rękę na pulsie.

CV i list motywacyjny od podstaw

Teraz CV – Twoja kolejna wizytówka. Postaraj się aby było estetyczne, pozbawione błędów. Jeżeli startujesz do kreatywnej branży np. szukasz miejsca w agencji reklamowej pomyśl o kreatywny CV – np. płycie z nagraniem, prezentacji, pomysłowym boxie. Zwrócisz na siebie uwagę i zdobędzie kilka punktów na starcie. WCV piszemy o wykształceniu – jeśli miałeś na studiach dobre wyniki – pochwal się nimi, dodajemy także informacje na temat przebytych kursów. Obowiązkowo dajemy przebieg zatrudnienia – wypisując nasze najważniejsze obowiązki. Swoje miejsce mają zwykle nasze zainteresowani i – koniecznie – znajomość języków obcych. Co w takim razie zawrzeć w liście motywacyjnym? Na pewno powody dla którego wybrałeś czy wybrałaś akurat to miejsce pracy, to także miejsce w którym możemy pochwalić się swoimi osiągnięciami i zawrzeć informacje, które nie zmieściły się w CV.

Na rozmowie – pytania, strój i efekty

Dostałeś zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną? Brawo –wielu kandydatów nie dotarło do tego etapu. Przygotuj się do niej – uzbieraj jak najwięcej informacji o firmie do której przychodzisz, zaproponuj kilka swoich pomysłów, przygotuj też kilka pytań. Rekruterzy doceniają zwykle osoby, które są aktywnymi rozmówcami. Pamiętaj o właściwym stroju – elegancja zawsze w cenie! Na zakończenie rozmowy koniecznie podziękuj za spotkanie!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *