Budowanie reputacji w sieci czy w realu?

Oto pytanie, które spędza sen z powiek niejednego właściciela firmy. Gdzie buduje się reputację przedsiębiorstwa czy marki? Odpowiedź jest prosta – zarówno w sieci jak i w „realu”. Trudniej jest już na etapie wdrażania strategii i przystępowania do konkretnych działań. Przeczytaj nasz poradnik i zobacz co możesz w tym zakresie zrobić.

Rozległe działania, dobre efekty

Budowanie wizerunku firmy to nie tylko monitoring opinii, a coś znacznie większego, bardziej rozległego. Jak do każdego działania z dziedziny marketingu warto zabrać się do tego od początku, czyli od stworzenia stosownej strategii.

Cały czas, żmudnie i z klasą

Podstawowa informacja – wizerunek firmy budujemy cały czas. Buduje go nasza strona www, buduje go nasza siedziba, placówki, buduje go nasza procedura reklamacyjna, nasze materiały firmowe, nasi przedstawiciele. Mało tego, wizerunek firmy to nie tylko jej zewnętrzna twarz, jaką widzą klienci oraz kontrahenci, ale także to co dzieje się w środku, czyli wizerunek firmy w oczach pracowników. Reputacja przedsiębiorstwa to coś o co walczy się każdego dnia i coś co – niestety – można stracić w ciągu dosłownie kilku sekund! Tak, tak w dobie mediów społecznościowych i szybkiego przepływu informacji każda nasza wpadka może stać się gwoździem do trumny. Tym ważniejszy staje się zatem regularny monitoring opinii – zwłaszcza ten prowadzony w przestrzeni wirtualnej.

Newsletter i internet

Na czym polega budowanie reputacji? Na codziennej, czasem żmudnej pracy. Budowanie wizerunku można wesprzeć jednak różnymi działaniami. W sieci będą to na przykład działania związane ze stroną www – nowoczesna, responsywna strona internetowa pozwoli nam budować wizerunek firmy, która jest za pan brat z nowymi trendami. Bardzo istotna jest też kwestia utrzymywania kontaktów ze stałymi klientami – możemy wysyłać im np. newslettery w których będziemy informować o ważnych wydarzeniach i zaoferujemy im unikatowe korzyści np. rabaty, upusty czy karty stałego klienta.

A może szczególne akcje?

Warto tu dodać, że wizerunek firmy budują też wszystkie akcje charytatywne w których dana organizacja bierze udział. Przykładem może być udział w Business Run, czy wsparcie domów dziecka, schronisk dla zwierząt – miejsc, które potrzebują wsparcia jest na pęczki. Takie akcję pozwolą nam pomóc potrzebującym a jednocześnie wyślą sygnał do klientów iż jako biznes jesteśmy społecznie odpowiedzialni – a to ma znaczenie! Innym typem wydarzeń mogą być na przykład obchody rocznic czy chociażby otwarcie nowego odziały firmy. Warto pamiętać aby takie wydarzenia miały odpowiednią oprawę. Przygotowania do takiego wydarzenia należy zacząć przynajmniej kilka tygodni przed jego planowaną datę – dzięki temu będziemy mogli zrobić wszystko profesjonalnie.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *