Wirtualna strona firmy

Strona internetowa przedsiębiorstwa to jego wirtualne alter ego. Dlatego tak, ważne jest aby witryna www była przyjazna użytkownikom. Internauci są bezlitośni – jeżeli strona nie działa bądź nie spełnia ich wymagań, to są w stanie szybko ją porzucić. Teraz hitem są strony responsywne, komunikatywne i client-oriented. O co chodzi?

Wszystkie te trzy naczelne czynniki są w gruncie rzeczy bardzo proste. W skrócie chodzi o to aby www z jednej strony wystawiała firmie, jak najlepsze świadectwo a z drugiej spełniała cele biznesowe przedsiębiorstwa, czyli np. przyciągała klientów, zachęcała do zakupu czy pozostawienia adresu email. Zagadnienie stron internetowych to temat na grubą książkę w tym artykule naświetlamy tylko trzy główne, wspomniane wyżej aspekty.

Po mobilnej stronie mocy

Trend jest już znany – i lepiej za nim podążać. Obecnie tworzone witryny internetowe to zwykle strony responsywne. Na czym polega ich magia? Na tym, że są przyjazne użytkownikom mobilnym. W Polsce i na Zachodzie rośnie liczba osób, które korzystają z internetu mobilnie – z poziomu smartfona czy tabletu. Obecnie wiele stron stworzonych jest w taki sposób, że na ekranie o małej rozdzielczości trudno z nich cokolwiek wyczytać a nawigacja jest bardzo trudna. Nie ma co liczyć na cierpliwość internauty, trzeba podsunąć mu po prostu stronę, która szybko i poprawnie otworzy mu się nawet na niewielkim ekranie. Tworzeniem takich stron zajmują się wyspecjalizowane agencje interaktywne i można poprosić je o realizację takiego zlecenia, pamiętając jednocześnie, że www to inwestycja na co najmniej kilka.

Promowanie firmy

Komunikacja przede wszystkim

Nawet najpiękniejsza responsywna www nie spełni swojej funkcji jeśli nie będzie dostatecznie komunikatywna. Witryna powinna być intuicyjna w nawigacji i możliwie prosta – co nie wyklucza walorów estetycznych. Osoba, która wchodzi na stronę powinna możliwie szybko dotrzeć do poszukiwanych informacji (słynna zasada 3 kliknięć). Na jakość komunikacji ogromny wpływ mają także teksty – mało kto lubi czytać długie treści na ekranie komputera, dlatego starajmy się pisać konkretnie i zwięźle oraz, rzecz jasna, poprawnie.

Pod konsumenta, dla niego i pod niego

Termin client-oriented znany jest nie tylko osobom zajmujący się promocją, marketingiem czy handlem. Pod tym pojęciem rozumiemy „zorientowanie na klienta”, czyli troskę o jego potrzeby. Strona www powinna wpisywać się w ten standard i być robiona z myślą o jej odbiorcach, czyli zwykle kontrahentach bądź klientach. Inaczej będzie wyglądać strona kierowana do młodych mam, a inaczej taka celująca w nastolatków. Dlatego też, zanim jeszcze przystąpimy do tworzenia strony www musimy mieć pewność, że wiemy do kogo ją kierujemy i komu chcemy się podobać.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *