Wydarzenia, eventy? Czyli marketing dla firm od aktywnej strony

Prowadząc działania marketingowe czy to dla wielkiej, czy to dla małej firmy, warto pamiętać, że PR w internecie to nie wszystko. To samo dotyczy tradycyjne reklamy w mediach bądź reklamy bannerowej w sieci – badania dowodzą, że wiele konsumentów wykazuje objawy tzw. ślepoty bannerowej tj. „nie widzą” już reklam, bezwiednie omijają je wzrokiem. Rozwiązaniem może być spróbowanie czegoś nowego. Na przykład eventu, swojsko nazywanego wydarzeniem!

Przez ostatnie 25 lat od upadku komunizmu reklama w Polsce, podobnie jak sam marketing przechodził przez przyspieszoną ścieżkę rozwoju. O ile na początku lat 90 nie wszystkie towary były bardzo dostępne to teraz obserwujemy zalew dóbr i usług. Konsumenci są coraz bardziej odporni na przekazy reklamowe i wykazują się niebywałym sprytem i zmysłem zakupowym. Oczekiwania rosną a przecież zadanie marketingowy jest nie tyle nadążanie za klientem a wręcz wyprzedzanie jego potrzeb. Jednym ze sposobów na pozytywne zaskoczenie konsumentów jest zaproponowanie im czegoś więcej – np. udziału w specjalnym wydarzeniu.

Jaki masz powód?

Do przygotowania wydarzenia warto mieć dobry powód. Mogą nim być urodziny marki, otwarcie nowego salonu, dzień dziecka dzień kobiet – cokolwiek. Powód do zorganizowania eventu powinien iść w parze z tożsamością marki (zresztą cały event także). Jeżeli prowadzimy zakład kosmetyczny to pasuje do niego na przykład event z okazji Dnia Kobiet. Jeśli promujemy żłobek to czemu nie zaprosić rodziców i maluchy na wydarzenie z okazji Dnia Dziecka? Podpięcie się pod bardziej uniwersalne święto ma ten plus, że praktycznie wszyscy o nim wiedzą. Z drugiej strony mogą mieć na ten dzień już określone plany. Dlatego warto rozpocząć promocję takiego eventu odpowiednio wcześniej.

Trzy kluczowe kwestie

W zorganizowaniu eventy kluczowe są trzy kwestie: czas, pieniądze i pomysł. Każde wydarzenie powinno mieć też swój cel, plan i budżet. Celem jest np. budowa wizerunku, czy zdobycie nowych danych kontaktowych, lojalności klientów. Budżet to poważna sprawa – małe firmy nie mają raczej dużych środków na takie specjalne wydarzenia, jednak klientom trzeba zaproponować jakieś atrakcje. Lepiej zatem zrobić jeden dobry, droższy event niż dwa słabe. Wydarzenie powinno mieć też swój harmonogram. Nie chodzi o to aby każda minuta była zaplanowana, ale o to aby nie wdarła się nuda i zniechęcenie. Co można robić na evencie? Zależy od firmy. Salon kosmetyczny może na przykład zaoferować konsultacje z kosmetyczką, lody i deser, sklep sportowy może zorganizować bieg przełajowy. I tak dalej.

Jak widać nawet najlepszy PR w internecie można uzupełnić innymi aktywnościami na polu marketingu. Choć może być to czasochłonne i wymagać sporo zachodu, przy odrobinie szczęścia może być bardzo opłacalne.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *