Firma złapana w sieć – najnowsze trendy.

Dla większości firm obecność w wirtualnym świecie jest już praktycznie oczywistą oczywistością. Nie ma się co temu za bardzo dziwić. W końcu firmy są tam, gdzie ich klienci a ci – no właśnie, często dzień i noc są online, czy to z poziomu laptopa czy to z poziomu smartona bądź tableta. Kto chce dotrzymać konsumentowi kroki, a nawet wyprzedzić jego potrzeby musi stale trzymać rękę na pulsie. Kto się nie rozwija, ten się cofa a konkurencja nie śpi! Wręcz przeciwnie!

Tak jak wszystko na tym świecie także obecność w internecie podlega pewnym trendom. O ile kiedyś pozytywnym wyróżnikiem firmy była strona internetowa dziś to stanowczo za mało! W tej chwili rynek szturmem podbijają strony responsywne, firmy coraz aktywniej działają też w social mediach. Przypatrzmy się temu bliżej!

Mały i duży – nie ma znaczenia

lupa-na-wwwRWD – te trzy literki zmieniają właśnie oblicze internetu a mówiąc konkretniej oblicze stron internetowych firm. RWD to skrót od Responsive Web Design – czyli technologii w jakiej tworzy się witryny www. Strony responsywne to w tej chwili prawdziwy hit. Dlaczego? Bo te właśnie strony odpowiadają na potrzeby mobilnych internautów i są lekiem na ich bolączki. Z tradycyjnymi stronami jest tak: gdy ogląda się je na ekranie komputera czy laptopa wszystko jest raczej okej – strona się wyświetla, zakładki też, porządek zachowany. Jeśli jednak spróbować obejrzeć taką www z poziomu tabletu czy – jeszcze gorzej – smartfona to spotka nas rozczarowanie i wyzwanie dla cierpliwych – na małym ekranie taka strona nie dość, że dziwnie się wyświetla to jest jeszcze trudna, nieporęczna w nawigacji. Strony w modelu RWD otwierają się poprawnie na ekranach o mniejszych i większych przekątnych – są zatem przyjazne użytkownikom a poruszanie się po nich na ekranie np. telefonu jest wygodne i sprawne. Łatwa w obsłudze strona to strona, która zatrzyma konsumenta na dłużej. Dla firmy to okazja do nawiązania z nim głębszej relacji.

Firma istota społeczna?

www-puzleWspomnieliśmy wyżej o social media. To w tej chwili szybko ewoluująca gałąź internetu. Wbrew pozorom świat mediów społecznościowych nie kończy się na Facebooku ani Twitterze. Istnieją przecież też portale na profesjonalistów takie, jak LinkedIn czy Goldenline. Dla firm to szansa na skuteczną rekrutację i dotarcie do specjalistów. Obecność w strefie social media to dla wielu firm punkt obowiązkowy. Jednak ważna rzecz – nie każdy musi być aktywny na tej niwie. Jeżeli mamy zabierać się do tego w sposób chaotyczny, lepiej zupełnie odpuścić. Dzieje się tak z uwagi na to, że media społecznościowe rządzą się swoimi prawami, komunikacja w nich przebiega dwutorowo – nie tylko firma zamieszcza informacje – także użytkownicy mogą to robić i komentować poczynania przedsiębiorstw. Kto nieumiejętnie prowadzi sprawy z zakresu social media może zgotować sobie poważny PRowy kryzys. Z uwagi na to firmy korzystają często z doświadczenia i pomocy agencji marketingowych.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *