Agencje marketingowe w pigułce

Co prawda mówi się, że żadna praca nie hańbi, ale przecież lepiej jest robić w życiu to, co się lubi. Jak jednak wybrać zawód, który zagwarantuje nam nie tylko stabilizację zawodową, ale także zapewni nowe wyzwania? Dla osób kreatywnych, ale nie tylko, agencje marketingowe oferują ciekawą pracę. Sprawdź, czy warto się tam zatrudnić!

Marketing przyszłości, przyszłość marketingu

Marketing to przyszłość firm, która jest zauważalna już dzisiaj. Nie ma jednak bardziej dynamicznie zmieniającego się sektora usług, niż te marketingowe. Osoby pracujące w branży muszą być cały czas na bieżąco, więc jest to na pewno zajęcia dla tych, którzy cenią sobie osobisty rozwój i ciągłe dokształcanie się w wielu kwestiach. Klienci agencji są różni, bo i firm na rynku jest wiele, a jak wiadomo, każda powinna prowadzić kampanię marketingową (przynajmniej każda nastawiona na sukces). Jako, że bogactwo branży
i marek jest ogromne, przed pracownikami agencji wciąż są nowe wyzwania. Kto tam znajdzie pracę? Naprawdę różne charaktery. Można być kreatywnym, dokładnym, twórczym, odważnym, nieśmiałym. Ważne, żeby być otwartym na świat i nowe możliwości, które mnożą się jak króliki.

Praca w agencji

Jak działają agencje marketingowe? Przygotowują dla klientów całe kampanie marketingowe, reklamowe, wizerunkowe, od początku do końca i dodatkowo kontrolują ich przebieg i efekty. Zakres pracy w dużej mierze zależy od oczekiwań klienta. W skrócie: agencje zajmują się promocją firm innych i swojej własnej. Nie należy ich mylić z agencjami RP czy reklamowymi, gdyż te ostatnie są bardziej sprecyzowane co do obszarów, w jakich działają. W agencjach reklamowych także pracuje się nad PR-em i marketingiem, ale spektrum działania jest znacznie szersze. Różne przedsiębiorstwa szukają tutaj najlepszej promocji, która jak wiadomo w dużej mierze odpowiada za sukces (bądź porażkę) firmy na rynku. Jeśli klient sobie tego życzy, działania marketingowe są kompleksowe: przez ustalenie odbiorców kampanii, przez ustalenie logotypów
i kolorów, charakterystycznych dla marki, poprzez określenie odbiorców, zaprojektowanie przekazów
(w formie graficznej, tekstowej i jakiejkolwiek klient sobie zażyczy) promocyjnych i reklamowych, wprowadzenie marki i/lub kampanii na rynek, prowadzenie wszystkich działań z tym związanych i wreszcie monitorowanie efektów, ewentualne zmiany i podsumowanie zakończenia działań, jeśli są one nastawione na określony czas (jak np. konkretna kampania reklamowa). Przez różnorodność zadań, praca także jest różna. Dlatego w agencjach pracują specjaliści od grafiki, tekstów, planowania pracy, programowania, mediów, PR-u i wielu innych, którzy kryją się pod takimi nazwami, jak traffic manager, creative director, managing director, project manager, account manager, flash developer, designer i new media designer czy copywriter. Praca w agencji jest ciekawa i pełna wyzwań, o ile lubi się taki rodzaj zajęcia.

Źródło: creandi.pl

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *