Wizytówka – o co tyle hałasu

Marketing kojarzy się wszystkim (a może głównie ludziom spoza branży) z wielkimi kapaniami, reklamą, bilbordami, a już co najmniej z reklamą w ogólnopolskich gazetach czy TV. Tak – marketing na tym polega, ale nie tylko. Część osób niepotrzebnie rezygnuje z podejmowania akcji na tym polu, bo obawia się ogromnych wydatków i problemów. To błędne założenie – bo marketing zaczyna się od małych a jakże istotnych kroków.

Bywa, że firmy pamiętają o wykupieniu google adwords i zajęciu miejsca reklamowego w prasie a umykają im kwestie podstawowe. Aż dziw bierze ile podstawowych błędów znaleźć można na …wizytówkach. Sprawa jest poważna. Dla Twoich klientów czy kontrahentów wizytówka to często pierwszy (oby nie ostatni) punkt kontaktowy z firmą. Trzeba zadbać aby przyniósł nam jak najwięcej korzyści. Jak to zrobić?

Komu dać, co dać

Po pierwsze trzeba tutaj od początku zaznaczyć, że wizytówki to podstawa podstaw i po prostu trzeba je mieć. Kto powinien je posiadać? Na pewno najwyższe władze firmy oraz osoby, które mają lub mogą mieć do czynienia z klientami, kontrahentami czy innymi podmiotami. Jakie informacje powinny znaleźć się na tym przecież zwykle małym kawałku papieru? Na pewno będzie to imię i nazwisko danej osoby oraz jej stanowisko. Oprócz tego warto podać adres e-mail oraz numer telefonu czy adres internetowy firmy. Przed wysłaniem projektu do druku koniecznie trzeba upewnić się czy nie ma gdzieś literówek. Istotna jest także graficzna strona wizytówki. Nie można pozwolić tu sobie na wpadki i cepelię, trzeba postawić na pomysł i czytelność.

Kiedy sztampa popłaca

Wizytówka nie musi być nudnym kawałkiem papieru. W przypadku niektórych branż (reklama, grafika etc.) w cenie mogą być oryginalne wizytówki z pomysłem i nietypowym kształtem. W przypadku instytucji, które maja budzić zaufanie – np. banku czy kancelarii prawniczej sprawdzonym rozwiązaniem są klasyczne wizytówki. Jeśli zależy nam na profesjonalnym, poważnym wizerunku warto zainwestować w lepszy papier na których wykonany zostanie druk. Tu trzeba jednak się liczyć z kosztami. O ile proste wizytówki na klasycznym papierze kosztują ok. 25 zł za pakiet, to te bardziej wymyślne są już droższe. Niemałą rolę w druku wizytówek odgrywa także drukarnia, której zlecamy ich wykonanie, dlatego trzeba ją wybrać z głową.

Jak wręczać, to z klasą!

Teraz krótka powtórka z savoir vivru – kiedy i jak dawać wizytówki? Podajemy je prawą ręką tak aby było widać co jest na nich napisane. Osoba, która otrzymuje wizytówkę powinna przeczytać ją a potem schować. Wizytówki podajemy na początku spotkania.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *