Promocja dla firm? Internet wita!

Internet jest już tak zakorzeniony w życiu, że trudno wyobrazić sobie funkcjonowanie bez niego. Również w sferze marketingu powstanie globalnej sieci było milowym krokiem w prowadzeniu różnego rodzaju kampanii promocyjnych czy reklamowych. Promocja w Sieci jest tak oczywista, że tłumaczenie firmom jej zalet zakrawałoby o śmieszność. To jak tłumaczyć oczywistość. Jednak sposoby na promocję w Internecie nie są już takie oczywiste, przynajmniej nie dla wszystkich sektorów w rozmaitych branżach.

Internet dla każdego

Kogo dzisiaj nie ma w Sieci, niech podniesie rękę do góry. Lasu rąk raczej się nie spodziewam. Swojego fanpage na Facebooku czasami mają nawet osiedlowe sklepy spożywczo-przemysłowe (chociaż to oczywiście rzadkość). Mówiąc poważnie obecnie na rynku nie ma chyba branży, która z korzyścią nie mogłaby promować się w wirtualnej rzeczywistości. Należy pamiętać, że mimo iż rzeczywistość jest wirtualna, są tam realni ludzie, którzy naprawdę są klientami lub potencjalnymi klientami i mogą kupić nasze produkty bądź usługi. Internet jedynie, jak żadne inne medium wcześniej, pozwala dotrzeć do maksymalnie dużej liczby klientów w krótkim czasie. Nie tylko obecność naszej marki w nowych mediach i ogólnie w całej Sieci jest korzystna z reklamowego punktu widzenia. Social media na przykład stanowią świetny sposób na budowanie długotrwałej relacji z klientem, zdobywaniem jego zaufania i sympatii, a także wzbudzania zainteresowania marką. Jedynym warunkiem na skuteczność promocji w Sieci jest umiejętność jej prowadzenia.

Działania promocyjne

Rodzaj działań w Internecie zależy od wielu czynników. Głównym z nich jest branża i dziedzina, w jakiej dana firma funkcjonuje. Inaczej będzie się promował producent soczków warzywnych, inaczej usługi hydrauliczne, a jeszcze inaczej sieciowy sklep z odzieżą. Jednak nie oznacza to, że w tych trzech zróżnicowanych przykładach promocja w Sieci ma być mniej lub bardziej skuteczna. Wszystko zależy od sposobów, z jakich będzie się korzystało. Podstawowym punktem w funkcjonowaniu marki w Internecie jest postawienie firmowej strony internetowej. Domena jest wizytówką firmy w wirtualnym świecie, podobnie jak w realnym siedziba/biuro. Ma jasno wskazywać rodzaj usług i produktów, które oferuje firma, dlatego trzeba zadbać o jej odpowiednią budowę i wygląd. Stronę musi być też łatwo znaleźć. Idealnie, jeśli nazywa się identycznie jak firma i dodatkowo jest wysoko pozycjonowana w wyszukiwarce Google (a na to składa się kilka czynników). Jeśli istnieje już profesjonalnie i atrakcyjnie wyglądająca witryna, która dodatkowo jest funkcjonalna, można myśleć o dalszych formach promocji. Idealnie nadają się do tego kanały w mediach społecznościowych, takie jak Facebook, Twitter, LinkedIn czy Instagram. Wybór konkretnego kanału zależy oczywiście od firmy, ale także od tego, jacy są jej potencjalni odbiorcy. Warunków jest kilka, dlatego warto się z nimi zapoznać, by prowadzić skuteczną promocję w Sieci.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *