Na to trzeba uważać na Facebooku

Większość marek aktywnie prowadzi kampanie promocyjne w Internecie, jednak nie wszyscy robią to skutecznie. Jest wiele powodów, przez które może się tak dziać. Internet oferuje wiele kanałów, dzięki którym można wybrać odpowiednie dla własnej firmy sposoby promocji. Wiele marek decyduje się na działania na Facebooku. Jednak i tam można popełnić masę błędów.

Nie popełniaj tych błędów

Promocja w Internecie, czyli także na Facebooku, to popularny sposób działania wielu firm. Nie ma się czemu dziwić – jest stosunkowo tańszy (przynajmniej w większości przypadków) niż np. reklamy outdoorowe czy w telewizji. Facebooku zdaje się póki co nie mieć sobie równych w popularności jako medium, które chętnie wykorzystują marki w promowaniu się. Serwis jest także doskonałym narzędziem do komunikacji z odbiorcami, czyli klientami i potencjalnymi klientami. Za jego pomocą można prowadzić również płatne kampanie, ale przede wszystkim budować pozytywny wizerunek marki. Nie jest to jednak tak proste, jak się wydaje, a wiele firm boleśnie się o tym przekonało, kiedy przez nieumiejętną działalność na Facebooku stracili wielu klientów i dobrą opinię (lub ewentualnie stali się pośmiewiskiem Internetu). Zazwyczaj takie wypadki działy się przez nieumiejętną komunikację z klientami i brak odpowiedniej reakcji w kryzysowych sytuacjach. Jednak jest jeszcze wiele aspektów, w których marki mogłyby wypaść lepiej na Facebooku. Chociaż błędy te może nie wpłyną na nagły odpływ klientów lub nie pogorszą wizerunku marki (popełnia je wiele światowych i uwielbianych marek), to popracowanie nad niektórymi aspektami pozytywnie wpłynie na wizerunek.

To może zaszkodzić marce

Pierwszym takim błędem jest zły dobór zdjęcia profilowego i zdjęcia w tle. Są one najważniejsza z punktu widzenia całego profilu, ponieważ stanowią wizytówkę i niejako „twarz” marki. Jeśli przyjrzeć się większości zdjęć profilowych, widać, że są one nieco rozmazane i niewyraźne. To dlatego, że były zapisane w formacie JPG. Facebook wtedy pogarsza jakość, stąd niewyraźne zdjęcie profilowe. Promocja w Internecie wymaga, by była ona dopracowana, więc także takie aspekty jak zdjęcie profilowe warto wziąć pod uwagę. Co zrobić, by było ono dobrze widoczne? Zapisać plik w formacie PNG. Dzięki temu Facebook nie pogorszy jakości. Jeśli chodzi o markę, zdjęciem profilowym powinno być jej logo i tak w rzeczywistości jest. Dzięki temu jest ona łatwiej identyfikowana i uzyskuje większe pole do popisu. Kolejnym błędem, jeśli chodzi o działalność na Facebooku jest nie odpowiadanie na komentarze lub kasowanie ich. Takich praktyk nie lubi większość internautów i nie omieszkają tego marce wytknąć. Nie da się jednak 24 godziny na dobę monitorować sytuacji, więc konsekwencje takiego zachowania mogą być bardzo bolesne dla firmy. To dlatego na Facebooku trzeba być bardzo ostrożnym, żeby nie popełnić błędu, o który łatwo.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *